הפחתת מס הבנזין: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על צווים למניעת עליית מחיר הדלק באוגוסט 2023

בצעד משמעותי למניעת עליית מחיר הדלק במהלך חודש אוגוסט 2023, חתם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים החדשים יחולו על בנזין מס קניה ומס בלו בסכום של 2582.35 ₪ לאלף ליטר, ויביאו להפחתה של 89 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, ביחס למחיר ללא הפחתות מס. בזכות ההפחתה, צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש אוגוסט להישאר על רמה של 6.85 שקלים לליטר.

מאז אפריל 2022, ברקע העלייה המתמשכת במחירי הדלק, נותן הצוות הכספי במשרד האוצר הנחיות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו על בנזין, והפחתה זו בממוצע של כ-41.5 אגורות ממחיר הדלק לצרכן ללא הפחתות מס. לפי תוקנות שעה שנמצאות בתוקף כיום, הייתה הפחתה זו אמורה להצטמצם בסוף חודש יולי, והמחיר היה צפוי לעלות ב-13 אגורות נוספות לליטר, אך עם החתימה על הצווים החדשים, נמנעת העלייה ומחיר הדלק יישאר יציב.

במסגרת נאמץ שר האוצר את ההחלטה להפחית את המס על הבנזין, הוא התבטא בציוץ בחשבון הרשמי שלו ברשת החברתית טוויטר: "ממשיכים את המאבק ביוקר המחיה ומונעים העלאה של מחיר הדלק. המאבק ביוקר המחיה משותף לכולנו ואנו עושים את כל הצעדים הנחוצים להקל על אזרחי ישראל ולשמור על כלכלת ישראל".

ההחלטה להפחית מס הבנזין מתמקמת בשליטת הממשלה למנוע עלייה נוספת בעלות המגדרים ולשמור על יציבות המחירים של הדלק, ומכך להקל על כיסי הציבור הישראלי. כמו כן, הפחתת המס תוביל להורדת עלויות התחבורה ותחזק את היכולת הקניינית של הציבור, ובכך להשפיע על צמיחת הכלכלה באופן חיובי.

מאמרים אחרונים

לפרסום תוכן באתר

מלאו את השדות הרלוונטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים