בכוחות משותפים: ניקוי מפרץ אילת מצמיגים ומעברם למחזור

במהלך חודש יוני התקיים במפרץ אילת מבצע ניקיון תת ימי מרשים ורחב היקף בשיתוף כוחות משותפים. המבצע, בניהול "סיירת החוף" – עמותה המקדמת שמירה על הים והחוף בישראל בשיתוף חיל הים, חברת ת.מ.צ תעשיות מחזור צמיגים, חברת דאנקור, שברון ישראל, רשות הטבע והגנים ועיריית אילת, מיועד להסיר את פסולת הצמיגים מקרקעית המפרץ ולמעברם לתהליך מחזור מתקדם.

מאחורי המבצע עומדת חברת ת.מ.צ תעשיות מחזור צמיגים, שהצטרפה להתאחדות התעשיינים ומנכ"ליה אמיר הדס משתף פעולה עם מרחב דרום לצורך הגנה על הסביבה. המבצע עוסק בזיהוי והוצאת צמיגים מקרקעית הים, כאשר צמיגים כאלו יכולים לגרום נזק רב לחי במים.

לצורך ביצוע המבצע המורכב, בוצעה סריקה מדויקת בקרקעית הים באמצעות צלילה ומיפוי השטח. לאחר סיום הסריקה, צוותים מקצועיים ומיומנים של סיירת החוף וחיל הים הוציאו את הצמיגים מהים והעבירו אותם לחוף. חברת ת.מ.צ תעשיות מחזור צמיגים אחראית לאיסוף כלל הצמיגים שאותרו, כשהמשקל הכולל של הצמיגים העמיד בסכום של 9.32 טון.

ההימצאות של פסולת צמיגים מסוג זה בקרקעית הים מהווה סיכון רב לכל חי ימי, ועל כן חשוב להוציאם מהמים ולהעבירם למחזור מתקדם. על פי דבריו של אמיר הדס, מנכ"ל ת.מ.צ תעשיות מחזור צמיגים, הסיבה להשתתפותם במבצע היא המחויבות שלהם לסביבה ולהגנה על הטבע, וכך מקנים לפסולת צמיגים חיים חדשים בתהליך המחזור.

לאחר שהצמיגים יועברו לתהליך המחזור בחברת ת.מ.צ, ייתכן כי יתכן כי יימצרו ויחודשו ובסופו של תהליך כזה יוכלו לשמש חומר גלם ליצור מגוון מוצרים חדשים.

המבצע האחרון הוא הפעם השנייה בשנים האחרונות בה הועברה פסולת צמיגים ממפרץ אילת למחזור ונמצא בקו הקדמי של המאמץ לשמירה על ים וחופי ישראל. את התהליך נמצאים לא רק מספר חברות וגופים ממשלתיים, אלא גם עמותות פעילות וחברות פרטיות שמזהות את החשיבות שבהגנה על סביבת הים והאקולוגיה הימית.

את המבצע עיכבו חסימות מים ותנאי מזג האוויר פרט לסיכון סביבתי, אך לאחר סיום המצטרף צוות המערכת פינה את פסולת הצמיגים המזיקה מהחוף והמים, ועשויים כך לתרום לשמירה על המרחב הימי באזור. המבצע מהווה דוגמה לשתייה בין כוחות משותפים למען מטרות אקולוגיות וסביבתיות ומדגים את ההשקעה של גורמים מרכזיים בחברה בקידום הגנה על הסביבה בישראל.

מאמרים אחרונים

לפרסום תוכן באתר

מלאו את השדות הרלוונטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים